French of Outremer

OverviewStatisticsSubjectsWorks List

Pages That Mention empeschier

La Clef des Assises

untitled page 13
Indexed

XCVII. Nul à qui l'on a mis aucune malefaite ne peut garentie porter tant qu'il se soit aquité de ce que l'om li a mis sus.

XCVIII. Qui viaut autre empeschier quant il viaut garentie porter, si li mete sus aucune malefaite, ains que il porte la garentie.

XCIX. Qui viaut home geter de garentie porter, si li die, quant il viaut la garentie porter: “Traite toy, car je dis que tu es tel;” et li mete sus aucune crime par coy l'on pert vois et respons en court; et li euffre à prover si come court esgardera ou counoistra.

C. Après le sairement, n'a point nul y jeter autre de garentie porter ne metre lui sus nule malefaite, si ce n'est de querele de coy l'on viaut tourner autre come sans garent par gage de bataille et lever coume esparjure.

CI. Nul ne doit autre lever par gage de bataille coume esparjure, tant que il ait fait le sairement.

CII. En toutes quereles d'un marc d'argent ou de plus y a tornes de bataille, quant l'en l'euffre à prouver si coume court esgardera ou counoistra que l'om prouver le doit.

CIII. De toutes quereles où il y a bataille, doit estre la bataille au quartime jour puis que les gages sont dounés et resseus, sauve querele de murtre ou d'omeside, où il n'i a que trois jours de respit, après ce que les gages sont dounés et resseus.

CIV. Tous garens qui ne seiveront aleauter de ce que om lor mete sus, ont perdu à tousjours vois et respons en court, et seront à tous jours tenus à faus et à desloiaus toute leur vie.

CV. De toutes quereles de coy l'en pert vie ou membre y a tornes de bataille, ou de coy l'on doit perdre son henour: qui en est ataint l'en peut torner coume faus garent et lever coume esparjure et aerdre soi à tous garens par gage de bataille; que chevalier ne autre n'en est exepté en l'assise ne en l'usage.

CVI. Tout home qui n'en est chevalier, porte garentie contre chevalier, et le chevalier le veut tourner de la garentie et lever coume parjure, combatre s'en à lui, le chevalier se combatera à pié come sergent.

CVII. En l’assise est que tous apeleours doivent sivrer les deffendeours.

CVIII. Tous ciaus qui veullent garantie porter en la Haute Court doivent avoir un home apresté qui die pour yaus la parole de leur garentie, pour ce que garentie doit estre portée ensemble par une vois.

CIX. Plaidoier de murtre soutilement peut mout valoir, quant om est bien

Last edit almost 4 years ago by lmorreale3-oldfordham
Displaying 1 page