Untitled Page 8

OverviewTranscribeVersionsHelp

Facsimile

Transcription

Status: Not Started
Show Translation

mari, et se elles sont filles, si vient la reauté à la plus ainsnée, et à celuy ou à cele sont tenus les homes liges de faire homage et ligesse, chascun si come il deit ; et deit remaindre le baillage de la terre en la main dou plus prochein parent ou parente que les anfans aient de par leur mere de par qui la reauté meut, ou au plus prochein parent des anfans de par leur pere, se li reaumes meut de par luy; et ce est dreit et raison par l'assise.

CHAPITRE VI.
Ici orrés la raison dou segont mary, ce est dou segont roi, et de ces anfans.

Encement s'il avient que la royne n'ot nul anfant dou premier mary, ou en ot, mais ne vesquirent mie longuement, et elle ot puis anfans dou cegont mari qui ves quirent, la raison juge que après la mort de la rayne leur mere, de par qui muet celuy reiaume , la reauté si vient au plus ainsné de ces anfans, si come est dit desus; et si tost come il sera en Taage de douse ans, si det estre courounés ou en Jeru salem ou dedens Sur; et si juge la raison que li peres deit aver le baillage dou reaume et de ses anfans, jusque li plus ainsnés soit d'aage de justiser et de gou verrier son reaume. Et bien sachés que tous les dons que li rois ses peres donra come son fils ou sa fille ne sera d'aage, qui est heir dou reaume, si juge la raison qu'il sont fermes et devent estre tenus par tout , par ce que la garentie des homes liges y soient en tous les dons que il fera. Mais puis que li heir dou reaume sera d'aage , jà soit se c'on ne l'ait courounés encores ne fait homage ses homes , si ne deit estre ferme, ni ne det valer nul don que li rois ses peres done au reaume ne ceele de son ceau , por ce que la raison coumande que puis que le seignor a dreit aage et qu'il a recounoissance et de bien et de mal, nul don ne peut hom douner sur sa dreiture por luy, por ce que c'il li plaist, il meysmes peut bien douner sans faire autre doner por luy ; et por ce coumande la raison et l'assise que ce li fis veut , par dreit nul don ne sera jà ferme que ces peres ait douné sur son reaume despuis qu'il a esté d'aage , ce ses fis proprement ne mist son ceau de ces coins. Mais se ces fis qui estoit heir dou reaume , mist son ceau en ceaus dons que ces peres fist , la raison juge et coumande se enci à juger que ceaus dons sont ferme et estables, tout enci come li dons est dounés, jà soit ce que li peres eust seluy don dounés là où il estoit d'aage, si est ferme et estable par dreit et par raison et par l'assize.

Notes and Questions

Please sign in to write a note for this page

AdamBishop-oldfordham

"son ceau de ces coins" - maybe cf. Schlumberger, "Numismatique de l'Orient latin". John of Ibelin also mentions seigneuries that had "cour et coins de justice" - meaning some type of specific legal authority.